sty 12, 2017
Media, a sposób na spędzenie wolnego czasu
Współczesne społeczeństwa i życie ludzkie są tak nasycone udziałem mediów i od nich zależne, że można zasadnie mówić o narodzinach nowej ich formy – społeczeństwa zmediatyzowanego, a zręczniej – społeczeństwa medialnego. Media wywierają duży wpływ na strukturę społeczną współczesnego społeczeństwa, które określa się jako informacyjne albo nawet sieciowe. Media, w obliczu cyfrowej rewolucji, zmuszone są do aktywniejszego niż kiedykolwiek dostosowywania się do wielokanałowej konkurencji, w której walka o uwagę czytelnika, widza, słuchacza oraz internauty toczy się praktycznie w każdej sekundzie, w systemie, któremu obca jest jakakolwiek stabilizacja, ponieważ nowe opcje pojawiają się wraz z mrugnięciem oka widza. Dynamicznemu wzrostowi liczby nowych kanałów informacyjnych, od bogatej oferty kablowych i satelitarnych kanałów telewizyjnych po rosnące media internetowe, towarzyszy dewaluacja znaczenia tradycyjnych tytułów prasowych, kanałów telewizyjnych i radiowych.
W tej nowej płynnej rzeczywistości żadne, nawet największe, tradycyjne marki medialne nie mogą być pewne swojej pozycji. Liczne kampanie marketingowe zaznaczają, że w chwili wyboru mediów społecznych należy określić cel i dokonać charakterystyki do czego będą one wykorzystywane. Można śmiało stwierdzić, że w sieci można znaleźć ogromną liczbę martwych firmowych profili „istniejących” w mediach społecznościowych. Można również zdecydować się na sudoku gra. Są też takie, które świecą pustkami i bardziej odstraszają, niż zachęcają do zapoznania się i nawiązania kontaktu z firmą. Jeśli decydujecie się na obecność w internecie i komunikujecie na swojej stronie internetowej lub stopce w mailu, że można spotkać Was również w wybranych mediach społecznościowych, to nie możecie dopuścić do sytuacji, w której zainteresowane osoby zamiast firmowego konta zastaną pustkę, a ostatnie wpisy będą sprzed kilku miesięcy.
Najnowsze komentarze